ID: 22492
Beskrivning
En otroligt välbyggd Porsche 911 997 GT3 RSL
baserad på en 2008 GT3 RS. Välrenomerade Levin
Racing har varit med och utvecklat denna bil i
stort sett hela vägen och bilen är deras och
nuvarande ägares skötebarn. Karossen är komplett
faceliftad till Cup gen2-kaross inklusive Breddare
/ Innerskärmar / Värmesköldar / Dragöglor etc, GT3
R Gurney Flaps/Canards i Kolfiber, svartlackerad
generation 2 DP Motorsport Motorlucka i Kolfiber -
modifierad för att husera luftburken från GT3 RS
4.0, Porsche Motorsport Cup Up-rights med
kolfibervinge DP Motorsport GT3R, generation 2
Porsche Tequipment matta Kolfiberbackspeglar,
Cargraphics Innerdörrsidor med oranga Sömmar,
Öhlins Club Race 2-vägschassi, RSS Bumpster-Stag
med Ledlager, RSS undre Bärarm med Ledlager och
bearbetad bult för 18"-fälgar, Porsche 993 GT2
alcantararatt (Lifeline snap-off-nav), Dubbla
Schroth Racing 6-punktsbälten, Clubsport
Huvudströmbrytare Invändigt och Utvändigt,
Ställbara Cup-krängarstag, Cup Hjulhubbar,
Pinnbultade Nav med aluminiummuttrar, RSS undre
Bärarm med Ledlager, RSS Toe-stag med Ledlager,
RSS Dogbones med Ledlager, Tarret Krängarstag,
Porsche GT2-krängare, 360 mm PFC flytande skivor
fram med PFC08-belägg och Porsche Cup-bromsok, 350
mm PFC flytande skivor bak med PFC08-belägg,
Stålomspunna bromsslangar, Original Växellåda med
Cup-diff, 8:32 Cup-slutväxel, SQD Racing
Sekventiell Växelspak med custombyggt
mellangas-stag under nedväxling, Tilton 7.25"
dubbelskivig Sinterkoppling samt Tilton Skelett
Svänghjul, Tilton Urtrampningscylinder, RSS
Kopplingspedalsstopp för kortare slag på Pedalen.
Motormässigt har följande utförts: RSR-vev, RSR
Oljepump, Carillo-stakar, Cargraphic-kamaxlar och
fjädrar, Capricorn-kolvar och cylinderfoder,
större Spridare, nya lager i motorn, bearbetade
Cylinderbankar för bättre kylning, bearbetat
Motorblock för bättre vevhusventilation i stil med
Cup-bilarna, RSS semisolida Motorfästen,
GT3R-insug portat och polerat samt ombyggt
spjällhus till 88 mm (från 82 mm), Cargraphics
Luftfilterbox i Kolfiber i stil med GT3 RS 4.0,
Cargraphicsgrenrör med 80 mm M&M-avgasändrör
(klarar 95 dB för våra stränga
bankörningsljudnivåkrav). Bilen är bromsad i
Tyskland av RS Tuning och kompletterande mappning
är utförd av Claus på TurboCenter i Stockholm. //
Denna GT3 RS är en bil för dig som vill ha ett
motorbanevapen som också är redo att köras med!
Extremt mycket tid och pengar är nedlagt för att
få bilen att prestera så bra den någonsin kan och
slutresultatet är inget annat än fantastiskt! //