ID: 32177
Orion elcykel Passion mountainbike 36V / 10Ah
6.995,00kr
No offers posted.
Description
Orion Passion är en snygg och riktigt välgjord
mountainbike med en rejäl aluminiumram och en
kraftig ställbar framgaffel från RST. Det mesta är
gjort av högkvalitativ aluminium för bästa
hållbarhet och viktbesparing. Exempelvis vev med
trampor, styre och framgaffel.
Batteriet är på 36 volt och 10Ah och är placerat bakom samt nedanför sadeln vilket ger cykeln låg tyngdpunkt och rätt balans.
Batteriet ger en körsträcka på mellan 40km till 70km beroende på hur mycket man själv hjälper till och valt assistansläge. Därefter laddas batteriet upp på 4-5 timmar. Fördelen med litiumjonbatterier är att full urladdning ej krävs utan batteriet kan laddas oberoende av detta. Livslängden på batteriet är hela 500-700 laddningar. Vikten är givetvis en annan aspekt som är mycket lägre till skillnad från blybatterier. Batteriet är dessutom låsbart och levereras med 4st nycklar. Viktigt att notera är att 36 volt inte kan jämföras med modeller som har 24 volt vilket bl.a ger en kortare körsträcka och ett mer ansträngt batteri.
Elsystemet är som på övriga Orion cyklar högklassigt och välbeprövat.
Elmotorn sitter i bakhjulet och har snygg och diskret mattsvart finish. Det går enkelt att välja bland tre assistanslägen (max hastigheter) via den lättöverskådliga displayen på styret beroende på vilken hastighet man vill cykla i samt hur mycket assistans man vill ha. I högsta läget hjälper elmotorn till så pass mycket att man i princip bara behöver ha tramporna i rörelse. Detta medför såklart att även branta uppförsbackar eller stark motvind nu blir en enkel match. Elmotorn assisterar upp till 25km/h (högst tillåtet enligt lag). Vill man cykla fortare kan man såklart trampa på för egen motor, då elmotorn helt enkelt frikopplas.
Passion är utrustad med 26 tums starka aluminiumfälgar och kvalitetsdäck från CST. Framnavet kommer från varumärket Quando och bromsarna från Tektro.
Växlarna är från välkända Shimano med RevShift 7 som gör växlingen enkel genom att vrida en del av greppet.
Cykeln har LED belysning fram och bak där framlampan enkelt sätts igång via displayen på styret. Baklampan drivs av 2 stycken standardbatterier (medföljer) och sätts igång med en tryckknapp på lyktan.
Batteriet är på 36 volt och 10Ah och är placerat bakom samt nedanför sadeln vilket ger cykeln låg tyngdpunkt och rätt balans.
Batteriet ger en körsträcka på mellan 40km till 70km beroende på hur mycket man själv hjälper till och valt assistansläge. Därefter laddas batteriet upp på 4-5 timmar. Fördelen med litiumjonbatterier är att full urladdning ej krävs utan batteriet kan laddas oberoende av detta. Livslängden på batteriet är hela 500-700 laddningar. Vikten är givetvis en annan aspekt som är mycket lägre till skillnad från blybatterier. Batteriet är dessutom låsbart och levereras med 4st nycklar. Viktigt att notera är att 36 volt inte kan jämföras med modeller som har 24 volt vilket bl.a ger en kortare körsträcka och ett mer ansträngt batteri.
Elsystemet är som på övriga Orion cyklar högklassigt och välbeprövat.
Elmotorn sitter i bakhjulet och har snygg och diskret mattsvart finish. Det går enkelt att välja bland tre assistanslägen (max hastigheter) via den lättöverskådliga displayen på styret beroende på vilken hastighet man vill cykla i samt hur mycket assistans man vill ha. I högsta läget hjälper elmotorn till så pass mycket att man i princip bara behöver ha tramporna i rörelse. Detta medför såklart att även branta uppförsbackar eller stark motvind nu blir en enkel match. Elmotorn assisterar upp till 25km/h (högst tillåtet enligt lag). Vill man cykla fortare kan man såklart trampa på för egen motor, då elmotorn helt enkelt frikopplas.
Passion är utrustad med 26 tums starka aluminiumfälgar och kvalitetsdäck från CST. Framnavet kommer från varumärket Quando och bromsarna från Tektro.
Växlarna är från välkända Shimano med RevShift 7 som gör växlingen enkel genom att vrida en del av greppet.
Cykeln har LED belysning fram och bak där framlampan enkelt sätts igång via displayen på styret. Baklampan drivs av 2 stycken standardbatterier (medföljer) och sätts igång med en tryckknapp på lyktan.