ID: 20581
Beskrivning
Tänkte sälja av gamle bettan så någon annan som
har tid att använda henne kan få känna den glädjen
som jag känt varje gång jag kört!
Är en 1.6 liters sugmotor B16a2 som är den vassaste i sverige!
Perfekt banbil eller gatbil då den är besiktad som den står!
Stannar på en femöring :)
Bilens utsida är väl inte så underbar då den är solblekt och lite sånt men ytterst lite rost vilket är ovanligt för denna model!
Det enda som sparats in på när det gäller denna bilen är extra mätarna från Biltema :D
Här kommer en helskotta med information!
Effekt / Vridmoment (kortfakta) 212 hk / 182 Nm
Motor/Växellåda:
Radfyra med dubbla överliggande kamaxlar och variabelt ventillyft/tid(VTEC)
Borr 81.5mm
Slag 77.4mm
Slagvolym 1615cc
Beräknat kompressionsförhållande 13.8:1
B16A2 block, borrat 0.5mm
B16A2 vev
ARP pinnbult till ramlageröverfallen
Carrilo lättvikts A-vevstakar
Mahle Power-pak smidda högkompskolvar, 0,5mm överdimension
ACL Race ram-, vev- och axiallager
Integra Type-R oljepump, P72
Bafflat oljetråg
Portat och planat PR3-topplock, förbränningsrum matchade till 38cc
ARP pinnbult till topplocket
Cometic topplockspackning
Skunk2 rostfria högkompsventiler
Crower dubbla ventilfjädrar och titanbrickor
Crower stage 2, 3/4 Race kammar
Skunk2 ställbara kamdrev
Gates Racing kamrem
Skunk2 Type-R insug
Professional-Products 68mm gasspjäll
3" CAI med 6" kona och filter i stötfångaren
RMF Narrow style rostfritt grenrör, lindat
2,5" avgas med en "katdämpare" längst bak
Honda OEM EK9 N1 Endurance remskiva på veven
AEM aluminium "skelett" remskiva på generatorn
OBD1 konverterad
OBD1 tändfördelare
NGK Racing tändkablar
AEM Fuel rail
RC Engineering spridare 750cc
P28-motorstyrdon med Hondata S300
Wallbro HP 255l/h bränslepump
Mappad på E85
Biltema MC-batteri, ca 2,5kg
Tegiwa Racing svarta silikonslangar
Dubbla 12" kylfläktar
Mocal 19-raders oljekyl med termostat
Castrol Formula RS 10W-60
Orginal Y2 växellåda med vajermanövrerad koppling
Exedy svänghjul i chrome moly-stål, 4,3kg
Exedy koppling
DC Sports short shift
Energy Suspension bussningar i växellänkaget
Varvstopp gata: 8700RPM, race: 9000RPM
Effekt: 212BHP/183WHP @ 8280RPM
Vridmoment: 182Nm @ 7840RPM
Toppfart: ?, ej testad
201m på 8,71s
BC Racing coilovers
Energy Suspension bussningar
Skunk2 övre länkarmar fram med camberjustering
Function7 undre länkarmar bak
BuddyClub P1 Racing camberkit bak
TNB fjäderbensstag fram + bak
870kg tom, 1000kg med förare och full tank
15" ROTA Slipstream, Royal Gunmetal med polerad läpp
Toyo R888 R-däck 195/50 - 15.
Biltema 5mm spacers
Svarta aluminium hjulmuttrar, 17 gram/st
280mm slitsade skivor runtom
Bromsok från Prelude fram, utflyttade orginal bak
HAWK HP+ bromsbelägg
Tyvärr fick inte all info plats i annonsen! Gå in på denna länken för att se fullständig spec på bilen! http://www.garaget.org/kenny_crx
Ev. Byten kom med förslag lägger dock inga pengar emellan men kan ta pengar plus bil
Är en 1.6 liters sugmotor B16a2 som är den vassaste i sverige!
Perfekt banbil eller gatbil då den är besiktad som den står!
Stannar på en femöring :)
Bilens utsida är väl inte så underbar då den är solblekt och lite sånt men ytterst lite rost vilket är ovanligt för denna model!
Det enda som sparats in på när det gäller denna bilen är extra mätarna från Biltema :D
Här kommer en helskotta med information!
Effekt / Vridmoment (kortfakta) 212 hk / 182 Nm
Motor/Växellåda:
Radfyra med dubbla överliggande kamaxlar och variabelt ventillyft/tid(VTEC)
Borr 81.5mm
Slag 77.4mm
Slagvolym 1615cc
Beräknat kompressionsförhållande 13.8:1
B16A2 block, borrat 0.5mm
B16A2 vev
ARP pinnbult till ramlageröverfallen
Carrilo lättvikts A-vevstakar
Mahle Power-pak smidda högkompskolvar, 0,5mm överdimension
ACL Race ram-, vev- och axiallager
Integra Type-R oljepump, P72
Bafflat oljetråg
Portat och planat PR3-topplock, förbränningsrum matchade till 38cc
ARP pinnbult till topplocket
Cometic topplockspackning
Skunk2 rostfria högkompsventiler
Crower dubbla ventilfjädrar och titanbrickor
Crower stage 2, 3/4 Race kammar
Skunk2 ställbara kamdrev
Gates Racing kamrem
Skunk2 Type-R insug
Professional-Products 68mm gasspjäll
3" CAI med 6" kona och filter i stötfångaren
RMF Narrow style rostfritt grenrör, lindat
2,5" avgas med en "katdämpare" längst bak
Honda OEM EK9 N1 Endurance remskiva på veven
AEM aluminium "skelett" remskiva på generatorn
OBD1 konverterad
OBD1 tändfördelare
NGK Racing tändkablar
AEM Fuel rail
RC Engineering spridare 750cc
P28-motorstyrdon med Hondata S300
Wallbro HP 255l/h bränslepump
Mappad på E85
Biltema MC-batteri, ca 2,5kg
Tegiwa Racing svarta silikonslangar
Dubbla 12" kylfläktar
Mocal 19-raders oljekyl med termostat
Castrol Formula RS 10W-60
Orginal Y2 växellåda med vajermanövrerad koppling
Exedy svänghjul i chrome moly-stål, 4,3kg
Exedy koppling
DC Sports short shift
Energy Suspension bussningar i växellänkaget
Varvstopp gata: 8700RPM, race: 9000RPM
Effekt: 212BHP/183WHP @ 8280RPM
Vridmoment: 182Nm @ 7840RPM
Toppfart: ?, ej testad
201m på 8,71s
BC Racing coilovers
Energy Suspension bussningar
Skunk2 övre länkarmar fram med camberjustering
Function7 undre länkarmar bak
BuddyClub P1 Racing camberkit bak
TNB fjäderbensstag fram + bak
870kg tom, 1000kg med förare och full tank
15" ROTA Slipstream, Royal Gunmetal med polerad läpp
Toyo R888 R-däck 195/50 - 15.
Biltema 5mm spacers
Svarta aluminium hjulmuttrar, 17 gram/st
280mm slitsade skivor runtom
Bromsok från Prelude fram, utflyttade orginal bak
HAWK HP+ bromsbelägg
Tyvärr fick inte all info plats i annonsen! Gå in på denna länken för att se fullständig spec på bilen! http://www.garaget.org/kenny_crx
Ev. Byten kom med förslag lägger dock inga pengar emellan men kan ta pengar plus bil